| Názory a komentáre: Aká si bola sezóna 2004/2005?
|
Jeseň
Jeseň na kolesách patrí jednoznačne k pozitívam tohtoročnej sezóny. Uskutočnili sa 3 kárové preteky a 2 cani+bikejoringové. Na Slovensko je to konečne po rokoch chudoby primeraný počet. Zároveň je potešujúce, že všetky preteky boli organizačne dobre zvládnuté a je to skvelá príležitosť stretnúť sa pred zimou, i keď sa nepreteká ešte naplno. Dobré je aj geografické rozloženie východ-stred-západ a tak treba len dúfať, že Humenné – Ružiná – Revište v kalendári aj naďalej zostanú.
Slovenský pohár
Začiatok zimy musherom neprial, zúfalo odpadávali preteky a presúvali sa kolá SP. Nakoniec sa však Slovenský pohár odbehol v plánovanom rozsahu 5 kôl. Na tomto mieste chcem zdôrazniť, že Slovenský pohár sa nerovná ratingu zo všetkých pretekov na Slovensku, dokonca nemusia jeho výsledky ani korenšpondovať s reprezentáciou SR. SP je uzavretý seriál 5 pretekov. Musheri, ktorí sa naň zamerali a svoju taktiku orientovali na tieto preteky, môžu byť na vyšších priečkach ako ich súperi, ktorých v jednotlivých pretekoch nikdy neporazili. Malo by to zostať tak aj naďalej. Bodový rating totižto nie je možné aplikovať na všetky preteky sezóny, ale len na tie, kde organizátor je schopný garantovať plnenie kritérií daných zväzom a sponzorom súťaže. To znamená vypísanie konkrétnych kategórii, hodnotenie, štartovné, uzávierka prihlášok, výhradné postavenie generálneho partnera zväzu Royal Canin. Tu možno konštatovať, že takmer všetky preteky SP spĺňali tieto kritériá. Malým spôsobom uletelo znovu len Hybe (SP sa tam konal ako provizórne riešenie pre nedostatok snehu na iných miestach), kde sa opäť nepodarilo vyhodnotiť samostatne kategóriu A1 a výška štartovného bola oproti iným pretekom dvojnásobná.
Preteky medzinárodného významu
K pozitívam sezóny možno zaradiť aj rad európskych podujatí, konaných na území Slovenska. Majstrovstvá sveta FISTC v šprinte na Donovaloch, Európsky pohár FISTC mid/long na Krahuliach, EP ESDRA v šprinte Hybe a dvakrát EP WSA v šprinte a mide v Zuberci – to je na malé Slovensko pekná vizitka. Nehovoriac o tom, že každé z týchto podujatí nesie v sebe svoje superlatívy.
Donovaly – megapodnik, na slovenské a iste i európske podmienky neprekonateľný.
Hybe – stabilne vysoká a pestrá účasť zahraničných pretekárov (takže ak bolo Hybe hore vyššie z pohľadu domáceho kritizované, z pohľadu medzinárodného sa teší stálej obľube).
Zuberec – kvalitne usporiadané preteky, „malé Donovaly“, kde musheri sú ešte stále v centre pozornosti.
Krahule – nováčik na tejto scéne, ktorý si prvý trúfol usporiadať preteky na tratiach dlhých bezmála 50 kilometrov.
Musheri
Oproti minulej sezóne sa počet aktívnych musherov mierne znížil. Na štart niektorého z pretekov sa postavilo 25 musherov v kategóriách otvorených a 66 v kategóriách so severskými psami s PP, čo je spolu 91 pretekárov. Je potešujúce, že dlhé záprahy sú v kurze a ich počet sa zvýšil (osmičky 9 teamov v súťaži – 4 otvorení, 5 severania, šestky 20 teamov v súťaži – 7 otvorení, 13 severania). Zároveň najpočetnejšou kategóriou sa opäť stala C1 s 20 pretekármi. Predpovede, že všetci utečú do D-kategórií, sa teda nenaplnili. Pre zaujímavosť, okrem kategórie SKJ ženy so severanmi, sa túto sezónu pretekalo vo všetkých kategóriách. Oproti minulej sezóne sa výrazne zmohla kategória D2 a premiéru zaznamenala kategória B2. Zaujímavá slovenská renesancia plemien popri súčastnom trende už takpovediac „výbehových“.
Výsledky z Majstrovstiev Európy a Sveta
Ak sme minulú sezónu konštatovali, že bola pre slovenský mushing v jeho histórii najúspešnejšou, tá tohtoročná ju prekonala a opäť podala Slovensko o čosi vpred. Kolekcia medailí zo svetových a európskych šampionátov je ešte väčšia, i keď do nej prispeli len pretekári FISTC.
Z majstrovstiev sveta v šprinte je bilancia 2-2-3, z majstrovstiev Európy mid/long 0-2-0.
Tieto suché čísla nezohľadňujú „musherskú“ hodnotu týchto výkonov napr. v porovnaní s výkonmi pretekárov ESDRA, ktorí v európskej konkurencii pozerajú na stupne víťazov len z diaľky. Ja by som si ich ani netrúfol porovnávať. Spolu so zväzom však idú ďalej len čísla. Pokiaľ sú medaile vybojované na regulérnych majstrovstvách, usporiadaných regulérnou medzinárodnou organizáciou, majú svoju hodnotu a pre Slovenský zväz psích záprahov životnú. Podľa nich sa posudzuje životaschopnosť našej organizácie a konkurencie schopnosť v rámci Európy. Len na základe týchto kritérií sa kvantifikuje peňažný tok pre SZPZ od štátu.
Negatíva
Isteže, každá činnosť prináša so sebou aj určité negatíva. Len ten nerobí chyby, kto nerobí nič. Čo nebolo na sezóne 2004/2005 dobré, čoho sa treba vyvarovať, a čo zlepšiť do budúcna, bude predmetom rokovania kongresu zväzu 24.apríla 2005. Zostáva teda skoro mesiac, aby si musheri v kluboch predebatovali, čo treba zlepšiť a čo robiť ináč. Pretože tvorba kalendára pretekov, vylepšenia v pravidlách, sú v rukách predsedov klubov. Tí jediní môžu život SZPZ svojim hlasovaním ovplyvniť a usmerniť Prezídium zväzu, aby konalo podľa ich predstáv. Takže sezónu 2005/2006 tvoríme už za mesiac. Riešiť problémy v januári bude zase neskoro.
|
|
|

| |

|
| Aká si bola sezóna 2004/2005? | Prihlásiť/vytvoriť účet | 21 Komentáre |
|
| | Komentáre sú dielom odosialateľa. Nemôžeme zodpovedať za ich obsah. |
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?
(Hodnotenie: 0)
Poslal Neregistrovaný - 29. 3. 2005 - 22:03
|
K tým pretekárom ESDRA, Braňo, skús pretekať s Nórmi, Švédmi a Fínmi, kde má skijoring o niečo dlhšiu tradíciu. Trošku ma mrzí to neustále navážanie sa do výpravy v Nórsku. Prečo sa tiež nespomenú septembrové majstrovstvá Eurocanicross v Maďarsku, kde naši v štafete obsadili 2. miesto, Jaro Jakubašek 1. miesto v canicross a David Jakubašek 3. miesto v canicross. Mal by si dať trošku bokom nesympatie voči " neseverským psom" a byť objektívnejší.
S pozdravom Bendová
|
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005? (Hodnotenie: 1) Poslal Lubos_Seidl (kontakt@mushing.cz) - 29. 3. 2005 - 22:36 (Osobné informácie | Poslať správu) http://www.mushing.cz | Ahoj Hanko,
na ME ESDRA na suchu ve Francii Jaro Jakubasek vyhral a stal se tedy mistrem Evropy. Jsou-li to vase prijmy, tak na tuto medaili nezapominejte. Verim, ze Jaro vam urcite ukaze ze nebyla posledni.
Dalsi vasi zavodnici dopadli taky vyborne - 4 Miro Pazur v A, 5 Martin Benda v BkjM, Lubos Sramek 2x7misto v Bkj a SC2 (jen 47s za Lenou Boysen!!!)
Na snehu jste v norsku nemeli zadne sprezeni jenom lyzare, skoda.. Na to, ze slovenska vyprava na ME a MS otevrenych je vzdy miniaturni, tak predvadite vyborne vysledky a cela Evropa s vami musi pocitat. Jen tak dal :-)
Ahoj Lubos |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 29. 3. 2005 - 23:58 | Diki Luboš za podporu, mrzí ma, že sa nezastane nikto zo Slovákov.
Bendová |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 30. 3. 2005 - 13:32 | | Včera som už síce reagovala na tento článok, konkrétne na nelichotivé vyjdrenia na adresu pretekárov ESDRA. Včera som však nemala veľkú chuť sa rozpisovať a argumentovať. Bola som unavená a znechutená a tiež naštvaná. Dnes by som sa rada vrátila k spomínanému problému s trochu chladnejšou hlavou. Samozrejme, tak ako nemožno zrovnávať alaskány so severanmi, tak nemožno zrovnávať preteky FISIC a ESDRA. Nechcem sa tu teraz rozpisovať a hypoteticky uvažovať, ako by sme na Donovaloch obstáli v konkurencii škandinávskych krajín, Američanov či Kanaďanov. Našich pretekárov ( aj čistých a j alaskánov) si veľmi vážim a teším sa z ich úspechov na MS, a pretekárskeho umenia, to, čo dokážu aj v nie veľmi priaznivých podmienkach, ale priznajme si proti krajinám s takou tradíciou, psími líniami, trénigovými a aj finančnými podmienkami by sme mali o niečo menšie šance. Toto všetko však ostáva v rovine "čo by bolo keby" takže nemá význam to tu rozoberať. Prejdime radšej k faktom a tými sú nepochybne "tie hrozné neúspechy" slovenských ESDRA pretekárov, "ktorí sa na medaily dívajú len z diaľky " Braňo, ako blízko potrebuješ byť k medajle ty, ale z prvého stupienka by to malo byť tak akurát :O))) Poďme pekne po poriadku a začnime Eurocanissom v Maďarsku, ktorý sa konal v októbri - úspechy som zhrnula v predošlom príspevku - výsledok 4 medajly (nespomenula som 3. miesto nášho Miša v babycanicrosse :O))) . O týždeň na to preteky v Čechách _Tri studny - Jaro Jakubašek opäť zlato, Martin Benda 5. miesto, David Jakubašek 1. miesto, Miroslav Pažur st. 2 miesto, Hibeľ 4. miesto. Jediný kto sa díval na medaily z trochu väčšej diaľky som bola ja na 8. mieste. ME v Saulte tu zhrnul Luboš Seidl takže sa nebudem opakovať, myslím akurát, že tam nespomenul Mira Pažúra, ktorý tuším obsadil 4. miesto ( nie som si istá, ak sa mýlim, opravte ma). Celkom úspešná bola aj výprava v Nemeckom Heidmulle vo Februári- Lubo Šrámek -3. miesto, Martin Benda 4. miesto. Okrem Hamaru absovovali naši pretekári preteky aj v nórskom Holmenkohlene Brigita Albertová - najlepšia zo žien, Martin Benda 6. miesto. A aby som nezabudla v Hamare sa bežala aj štafeta, kde sa umiestnili na 4. mieste. Jaro Jakubašek je, čo sa týka canicrossu úplný fenomén a kam príde, tam vyhráva. Čo sa týka výsledkov, podľa ktorých sa prideľujú financie - tých je myslím tiež dosť. Martin Benda - 1. miesto na všetkých slovenských skijorinových pretekoch (v Zuberci aj s medzinárodnou účasťou). Jaro Jakubašek a Lubo Šrámek v prvej trojke. Brigita Albertová má za sebou MS na Aljaške - zväz nedal ani korunu!!! Aj nórsku výpravu si pretekári financovali za pomoci sponzora bez podpory zväzu s argumetom, že nemajú výsledky.... Dokonca sa na nete objavil veľmi "odvážny" anonymný musher III, ktorý sa rozohňoval, kto ich do Nórska nominoval a kde na to vzali. Naši pretekári sú uznávaní aj v Čechách, kde si dovolím povedať, je svetová musherská špička. A myslím, že by ich mohlo chodiť do zahraničia viac, lenže pretekári su záprahmi, hoci sú dobrí, to finančne neutiahnu. Braňo, prosím ťa, funkcionár ako ty, by namal robiť takéto základné chyby. Keď ideš hodnotiť sezónu, naštuduj si prosím fakty, zožeň výsledkovky, lebo to potom fakt vyzerá dosť blbo, keď ťa na slovenské medzinárodné úspechy musí upozorňovať Čech. |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 30. 3. 2005 - 13:35 | | Sorry, zabudla som sa podpísať, predchádzajúci príspevok písala Hana Bendová |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 30. 3. 2005 - 18:33 | Ja som si to teda prečital dokonca 2X a nevidím tam žiadne navážanie sa a urážanie niekoho.Sorry
A asi nikto na tomto webe nebude tvrdiť,že by som bol proti "otvoreným".
Ja som to pochopil tak,že zväz zaujímajú výsledky z ME či MS pretože na základe toho tečú peniaze od štátu.A nijakeho štátneho úradníka nezaujíma ,že má FISTC kategórii viac a v niektorých kategóriách.napr. na MS Donovaly bolo 6 musherov v B2.
Hold v ESDRE je ktg.menej a kvalita sa tam logicky zhusťuje.S tým sa nič nedá robiť.
Opakujem ja v tom príspevku nič hrozné nevidím.
Rasťo
|
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 11:15 | Rasťo, neviem, ale vyjadrenia na adresu pretekárov sa ti fakt nezdajú hanlivé? Skutočne by sa ťa nedotklo, keby ti po relatívne úspešnej sezóne niekto napísal, že si sa na prvé pozície díval iba zdiaľky? A keby ten niekto bol funkcionár a vycapil by to rovno na web? Myslím, že táto stránka je určená predovšetkým pre musherov a nie pre úradníkov, takže argumenty , že úradníkov detajly nezaujímajú u mňa neobstojí. Ja myslím, že musherov tie detajly zaujímajú dosť. A keď myslíš, že dôležitejšie je vyhovieť úradníkom a získať dotácie, potom nechápem, prečo sa úmyselne zamlčí prvé miesto na ME, to akože im tie peniaze necháme? Tu však nejde o peniaze. Možno v článku naozaj nie je nič hanlivé, možno sa Braňo naozaj nikoho nechcel dotknúť, možno je iba trošku diletant a nepripravil si dôkladne podklady. Napriek tomu si však myslím, že poznámka o pretekároch ESDRA bola štipľavá a mnohých sa mohla dotknúť.
Čau Hana Bendová |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 19:27 | by Rasťo
Ja si myslím,že sa to pozeráš veľmi zaujato.
Iste nespomenuli sa MS ESDRA na suchu,to je možno jediná chyba ktorej sa autor dopustil.
Pravdupovediac ja tiež aboslútne nesledujem výsledky pretekov na suchu ,pretože ma to nezaujíma a o úrovni týchto podujatí si myslím svoje.Fakt je ,že tam veľké množstvo špičkových európskych musherov ani nechodí i keď sa tam zúčastňuje aj zopár TOP musherov.
Teraz už asi vieš kto napísal ten príspevok bez podpisu.Preto tvrdím zbytočne v tom hľadáš zlobu a ja nebudem slepo obhajovať a na niekoho útočiť len preto,že viac inklinujem k "otvoreným".
Čo sa týka vrcholných pretekov na snehu ,tak pre musherov SAŠPZu je to ME ESDRA a MS IFSS.
Na ME v Hamare sme mali len jeden céčkovy záprah a lyžiarov.Bola to minivýprava a Hamar bol čo do konkurencie veľmi náročný.Preto dokonca a veľmi taktne autor článku povedal ,že tieto výsledky v porovnaní z výsledkami musherov SAJPSPu nemusia zohľadňovať kvalitatívnu úroveň a dokonca si ich ani netrúfol porovnávať.Fakt ale je ,že sa medajla nepodarila a zväz bohužiaľ dalej posiela len čísla.
Takto som to ja celé pochopil a nič urážlivé som v tom nevidel.Možno som to ale pochopil zle:-(
Je samozrejme rozdiel ak má ESDRA len v šprinte o 4 kategórie menej v nome-style ako FISTC.A tiež je rozdiel ak sa v niektorých kategóriach bijú o sekundy a v niektorých ide o nehorázne minúty každý deň a aj tak sa podarí aspoň bronz.
A k tomu: "Kam chodia špičkový musheri ?"poviem toľko -špatná otázka.
Ja som nehovoril,že špičkoví musheri sa nezúčastnili v Hamare/to je blbosť/ ,ale povedal som ,že zopár a elitných musherov tam chýbalo. A z hlavy ti môžem bezproblémov povedať že napr. Klaus Starflinger,Thomas Waerner,Hannes Kronbach,Michael Link,Heini Winter,Helmut Peer,Giusseppe Bombardieri,Brigitte Naess,Lena Boysen,Ulrich Kuhn,Elizabeth Edland,Volkmar Stuber,Volkmar Brinkmann.Ropertz je celú sezónu na Aljaške takže toho nepočítam.
Ak by sa títo musheri zúčastnili bolo by to ešte hodne dramatickejšie. Ale aj bez nich to bolo "husté".
No a MS IFSS usporiadať v Dawsone, to si dovolím povedať bola ukrutná hovadina aj keď pre niektorých zúčastnených to mohol byť skvelý zážitok a výnimočná skúsenosť. Účasť musherov bola však veľmi slaba čo sa dalo predpokladať a podľa mňa nehodná MS.Ani musheri z Aljašky tam poriadne neprišli. Nabudúce nech to tupci usporiadajú v Pákistane.
No a to je asi všetko čo som k tomu chcel povedať.
Maj sa krásne .
Rasťo
|
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 23:46 | Mne sa to tiez nezda az take hrozne, aj ked uznavam, ze tato formulacia nebola prave najstastnejsia. A je zaujimave, ako su ludia vdacny... Kazdy ma svoju pravdu, niekto povie, ze Brano drzi viac pri otvorenych a otvoreny, ze zase pri cistych. Podla mna drzi pri MUSHINGU! A konecne by sa tu niekto mohol za jeho pracu aj podakovat, zacnem ja: vdaka Brano, za to ze sa staras o web, ze si sa nebal spravit nieco pre nas vsetkych na ukor vlastneho casu. Ved kto nic nerobi nic nepokazi, ale myslim ze Brano toho vela nepokazil, skor naopak. Aj ked obcas mam ine nazory, ma moju podporu. A teraz k otvorenym, ak by sa malamutiari mali tak urazat pri kazdej blbej narazke na ich psov, tak by uz na preteky ani nechodili...
Mas pravdu ze ani otvoreny neboli od medaily az tak daleko, naslo by sa zopar ludi aj na Donovaloch zo Slovenska, ktory boli ovela dalej. Podla mna uz len ucast na majstrovskych pretekoch je uspech, ja som to pocitil na vlastnej kozi ked som bol prvy krat na ME v Aurozne. Ak sa tam clovek dostane, moze lahko ziskat nove kontakty na zahranicnych musherov dohodnut kritie... tam uz aj zahranicny pretekary inak beru cloveka, ktory sa tam dostane. Skratka je to super, to co mne dal ten pretek mi nedali 3 sezony na Slovensku.
Jaroslav Banoci |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?
(Hodnotenie: 0)
Poslal Neregistrovaný - 30. 3. 2005 - 19:50
|
Neviem Rasťo, aký by si mal dojem, ak by ti niekto po relatívne úspešnej sezóne povedal, že si sa na prvé miesta pozeral z diaľky a , že to ani pritom nie je pravda. Navyše by to z pozície funkcionára zverejnil ako holý fakt. Neverím, že by sa ťa to nedotklo. Možno si si mohol prečítať môj druhý príspevok, kde som vysvetľovala že som bola pri písaní toho prvého dosť vytočená a možno som teda naoazj zbytočne obvinila niekoho z navážania. Možno Braňovi naozaj nešlo o to niekoho uraziť. Možno je iba trošku diletant a nedal si tú námahu prejsť si všetky výsledky. Napriek tomu si však stále stojím za tým, že sa to mnohých pretekárov mohlo dotknúť.
Čau Bendová
|
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 30. 3. 2005 - 22:07 | Pravdupovediac ja nesledujem výsledky pretekov nasuchu absolutne,pretože si o úrovni takýchto podujatí myslím svoje.Fakt je že tam veľké množstvo špičkových európskych musherov ani nechodí.
Ono je už dosť problém ,že poniektorí špičkoví musheri odignorujú také ME v HAMARE.Iste sa tam zišla silná konkurencia,ale predsa len ich mohlo byť viac.Obzvášť tých najlepších.
A to nehovorím o MS IFSS 2005.
Neviem ktorý idiot, vymyslel MS v
Dawsone/čo je koniec sveta/,pričom bolo jasné ,že tam kopu špičkových musherov nepride,dokonca ani američanov.Nabudúce by mali urobiť MS IFSS na mesiaci.Nech tam musheri letia na rakete.
Ale späť k veci...
Samozrejme väčšina musherov vníma najpozornejšie výsledky hlavne z ME a MS.A neviem či to v prípade ME pre Slovensko dopadlo v Hamare úspešne.Nech už boli dôvody akékoľvek.
Etot fsjo..
Čau
|
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 11:31 | | Ešte by ma zaujímala odpoveď toho toho pána, čo sa nevie podpísať: Kam chodia špičkoví musheri: Ani do Hamaru, ani do Dawsonu, ani na preteky na sucho, tak nám prosím prezraď to zázračné miesto, kam sa schádzajú.. :O))) |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?
(Hodnotenie: 0)
Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 06:04
|
Súhlasím s Rasťom , ani ja v tomto článkunevidim žiadne naražanie či navažanie na otvorených. Ide len o hole fakty ME a MS a je jedno ake dovody k tomu viedli.
Peter Marcin
Ozaj a bolo by pekne ak by sa v kuse niekto nenavažal na Braňa, pretože nie je sam funkcionar a ak ma niekto iny nazor tak nech ho da normalnom članku na net a aj s podpisom. tým som nemyslel samozrejme p. Bendovu. Ona sa pomaly jedina podpisala
|
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 31. 3. 2005 - 11:27 | Peťo, podľa teba je naozaj OK, keď niekto zámerne vynechá informácie? Keď vychváli jednu stranu a o druhej sa vyjadrí ako o šunte, ktorý nestojí ani za to, aby sa nejako porovnával? Toto podľ mňa nie je fér. Každému leží v žalúdku Hamar. To je najsilnejší argument. Čo sa týka toho Braňa, samozrejme, že moje výhrady adresujem jemu, lebo on ten článok písal. A určite musíš so mnou súhlasiť, že keď chce hodnotiť sezónu, mal by mať všetky podklady. Opakujem všetky, nie iba tie, ktoré sa mu hodia, alebo ich uzná za vhodné. Informácia , že pretekári ESDRA sa na prvé pozície pozerajú z diaľky nie je pravdivá, nie je to nijaký fakt. Nech napíše v Hamare sa pozerali z diaľky (aj keď 4. misto v štafete zas nie je až taká diaľka), to je fakt. Ale ako všeobecné vyhlásenie to neplatí. Vieš vy, čo beháte s čistými to možno tak nevnímate, ale ver mi, že keby sa takto vyjadril o tebe asi by sa ťa to dotklo.
Hana Bendová |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 1) Poslal Peter Marcin - 31. 3. 2005 - 12:02 (Osobné informácie | Poslať správu) http:// | | Neviem ja som to pochopil tak že zhrnul zasadne snaženie našho športu a to ME a MS obidvoch federacii, čistých a aj otvorených NA SNEHU. Všetko ostatne popritom je priprava na sneh. Je jasne že Jakubašek vyhral oba ME na suchu v canicrose a je v tomto jednička, ale to neni mushing. Je to canicros...a aj to boli dve ME jedne ESDRA a jedne v Madarsku neviem akej federacie, čo je naskodu veci. Braňo ako to vnimam ja zohladnoval vrcholy sezony a na ostatne uspech nebolo miesto a podla mna ani tech. možnosti aby mapoval všetky preteky v europe či čistých alebo otvorených. Ja niekedy tiež nesuhlasim zo všetkym čo povie ale diletant mi pripada silne slovo. |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 01. 4. 2005 - 13:39 | Po prvé: Mám veľmi silný dojem, že Braňo v úvode hodnotí aj podujatia na suchu (v časti Jeseň), takže to nebolo hodnotenie len podujatí na SNEHU, Po druhé: ani tebou, či Rasťom spomenuté argumenty ho neoprávňujú manipulovať s infomáciami, je fajn, že prevádzkuje tento web, alo to predsa neznamená, že tam bude uvádzať, čo sa mu zachce - ako funkcionár má určitú zodpovednosť a príprava takéhoto súhrnného článku si vyžaduje mať podklady. Kto iný ak nie on by mal mať informácie, kde v zahraničí naši pretekári súťažili? Ak ti e podklady nemá, treba si ich vyžiadať od klubov, neviem o tom, že by niečo podobné urobil. Po tretie: preteky na suchu by som nezatracovala, pretože pri súčasných klimatických podmienkach, nedostatku snehu a skracovní zím nám Európanom čoskoro neostane nič iné, len behať ba suchu. Je jedno, či niektorí jednotlivci takéto preteky uznávajú, alebo nie, faktom ostáva, že sú súčaťou záprahového športu, a canicross tiež. A po štvrté: nebolo by od veci, keby už konečne reagoval aj samotný Braňo a nemuseli ho tu hájiť jeho kamoši.
Bendová |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 01. 4. 2005 - 23:30 | Uz to co robis Hana zacina byt nepekne, Brano to urcite nemyslel tak ako si to ty vysvetlujes. Ved uz ti aj on niekde napisal, ze to tak nemyslel. Zaujimalo by ma ci aj ty mas taky velky prehlad vo vysledovkach cistych, ani ja aj ked mam psov s PP som nevidel vysledkovu listinu z mid/long pretekov FISTC... ak mas cas a chut tak sa prihlas a mozes ty robit hodnotenie sezon ak sa ti to nepaci. Kritizovat vie kazdy ale ak ma niekto nieco urobit vtedy uz niet nikoho. A tu su vysledky Slovakov Sramek C 26.miesto strata na 1. 13min10sek, NS Benda 13. strata 5min 47 sek, Sramek 15. strata 7min 30sek, SkjM Sramek 12 strata 6min 27sek, Jakubasek 16. strata 9min 59sek, Benda 17. strata 10min 39sek, SkjW Albertova 13. strata 7min 11sek. Tak toto su vysledky nasich. Mne neprislucha hodnotit to nech si kazdy vytvori vlastny nazor. Podla mna ak by to malo byt naozaj namierene na otvorenych, tak takto jemne by to iste nenapisal...
Jaroslav Banoci
P.S. Podla toho co som cital reportaze J. Krejciho tak spicka (5-6) pretekarov sa na MS nahanali o sekundy.
|
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?
(Hodnotenie: 1)
Poslal Slaný (slany@mushing.sk)
- 02. 4. 2005 - 15:05
(Osobné informácie | Poslať správu)
|
Takže názor diletanta: Z pohľadu zväzu som hodnotil výsledky z ME,MS. Za tie dostávame peniaze, iné štát nepozná. Napísal som, že si netrúfam porovnávať musherskú hodnotu výsledkov. Neviem, čo na tomto treba dovysvetľovať. Musherskú hodnotu však môžu okomentovať ďalší kompetentní.
Tak ako som členom prezídia ja, je aj Ľubo Šrámek. Prečo prezident Vašej asociácie Šrámek nenapíše o úspechoch otvorených v Európe na nemajstrovských podujatiach, neopíše nám ich hodnotu? Ak máte hodnotné výsledky, prečo o nich nevieme? SAŠPZ žije vlastným autonómnym životom, nominuje si pretekárov, hodnotí, na pôde zväzu sa len delia peniaze. Ako funkcionár zväzu, som si prezrel suché výsledkové listiny z MS,ME. Okomentoval. Funkcionári a členovia SAŠPZ sú od toho, aby vedeli predať pot, drinu a výsledky otvorených. Jirko Krejčí na českom mushingu spustil sériu článkov o úspešnej českej výprave. Predáva úspechy svojich. Na to je tam článok z mid/longového FISTC, tiež chcú byť v pozornosti.
Ešte nakoniec: Akceptujem pripomienku k nespomenutiu výsledkov zo suchých canicrossov. Pokiaľ sú regulárne podopreté reglementom medzinárodnej organizácie, že sa jedná o ME, MS, patria do výpočtu úspechov zväzu.
|
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 02. 4. 2005 - 22:58 | Braňo, v jednej veci ti musím dať za pravdu - náš prezident nevie písať pekné články, nuž ich teda nepíše. Ja nie som funkcionár a nie som v tomto športe tak dlho aby som sa cítila na to nejakým byť. Preto mi neprislúcha právo zpisovať tu nejaké hodnotenia ako mi veľmi pohotovo radí Jaro Bánoci. Píšem tu svoj osobný názor. Ke´d sa nepíše, je to naša chyba, ke´d sa píše, robím podľa Jara " nepekné veci". Čo je na tom nepekné ohradiť sa. Ty si Braňo fakt nič nevedel o pretekoch v Saulte? Ktorýkoľvek musher si vie nájsť ich výsledky na webe. Nás však zaujímajú skôr tie neúspešné, však? Tie radi aj zacitujeme, však Jaro. Po diskusii o Hamare sa mi to zdá zbytočné, lebo tam bola uvedená webová adresa ( Jaro, nie si ty náhodou ten zádadný MUSHER? :O). Argumentom na akýkoľvek protest je odpveď" Čo chcete, veď ste nevyhrali Hamar. Nikoho nezaujíma, že škandinávci porušili mnohé pravidlá a do kategórií postavili viac pretekárov ako bolo povolené. ale to je napokon jedno. Faktom je, že sme tam neuspeli a to nikto nepopiera. Problém je chalani v tom, že sa zamlčali iné úspechy. Neviem, či zámerne, alebo omylom, to si netrúfam hodnotiť. Mala som pocit, že tento článok nebol určený pre štátnych úradníkov, alebo hej? Oni fakt čítajú Mushing? :O) Takže aké suché hodnotenie ME a MS? . Braňo, táto diskusia sa nemusela nafúknuť, tak ako sa nafúkla, keby si včas reagoval a uviedol veci na pravú mieru. Namiesto toho sa tu obviňujeme, miešame fakty s dojmami a názormi. Chalani tu považujú za dostatočný argument ignorovať úspechy na suchých pretekoch ich osobným negatívnym názorom na podobné podujatia a toto predkladajú ako nejaký fakt. Nemám chuť sa s nikým hádať a ísť do konfliktu. Mrzí ma, že niektorí musheri, ktorí mi v súkromí dávajú za pravdu sa neozvú, takže to vyzerá, že robím problémy iba ja. Ale neviem, aký má význam potichu sa durdiť a nevyjadriť nahlas, čo si myslím. Neviem tiež či je rozumné, robiť neustále také rozdiely v tom vy ste čistí a vyste otvorení. Potom si fakt dávaj do článkov nadpis Hodnotím len čistých. Ja som mala pocit, že hodnotíš sezónu ako takú. A zahrnul si do nej aj hodnotenie otvorených ( a nie veľmi lichotivé), takže ako si to teda myslel, s tým, že o otvorených nech píše Šrámek. To sa o dva roky začneme deliť ešte aj podľa toho akú farbu postroja mám, veď je to smiešne. A ešte v jednej veci si mal pravdu. Treba sa pozrieť na český mushing ako sa píšu články. Nie sú zlomyseľné so štipľavými poznámkami. V tých našich tam musí byť aspoň jedna maličká. Opakujem, niektorých musherov sa to dotklo. Nevidím nič zlé na tom, že to tu jasne vyjadrujem, nikoho neurážam, uvádzam fakty, ktoré boli opomenuté, podpísala som sa a chcela som iba patričné vysvetlenie. Neviem, čo je na tomto nepekné. Sú tu mnohí musheri, ktorí sa najmä v diskusii skrývajú, za všelijaké nicky a intrigujú, kde sa dá. Stačí si pozrieť diskusiu Hamar a vidíte, že aj musherov zaujímajú v prvom rade klebety a senzácie.
Hana Bendová
|
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?(Hodnotenie: 0) Poslal Neregistrovaný - 03. 4. 2005 - 12:33 | Tak ten zahadny MUSHER iste nie som precitaj si diskusiu k fotkam Zuberec a ked vies v akej kategorii beham, tak ti to musi byt jasne...
Jaro |
[ Posielanie komentárov nie je povolené anonymným užívateľom. Registrujte sa. ]
Re: Aká si bola sezóna 2004/2005?
(Hodnotenie: 0)
Poslal Neregistrovaný - 02. 4. 2005 - 18:54
|
|
Treba dodať že sa nebehalo O . Takže 2 kategorie , ktore sa nebehali (ak sa nerataju MS)
|
|